Κλαίρη Δημοπούλου | Not your average make-up artist

«Θεωρώ εντελώς περιττή τη χρήση και τον βασανισμό ζώων για κάτι τόσο προαιρετικό όσο το μακιγιάζ».
Κλαίρη Δημοπούλου | Not your average make-up artist

Eπιμέλεια: Σαράφογλου Μαρία

Η Κλαίρη Δημοπούλου, απ’ την στιγμή που εισήλθε στο χώρο του ελληνικού YouTube έχει αποκομίσει περισσότερους από 186.000 πιστούς συνδρομητές. Πολύπλευρο και πολυτάλαντο αυτό το κορίτσι στα 35 της έχει ασχοληθεί με μουσική, μακιγιάζ ενώ έχει σπουδές στη Γαλλική Φιλολογία. Πριν περίπου 4 χρόνια τα εγχώρια κανάλια των beauty gurus  άνθιζαν και ξεπηδούσαν το ένα μετά το άλλο.

Δεν μπορούσα να εξηγήσω γιατί αλλά έτσι γινόταν. Χιλιάδες προβολές, χορηγοί και προϊόντα πιο πολύ με μετέφεραν σε κλίμα ματαιοδοξίας παρά ουσιαστικής νουθεσίας που-θεωρητικά-αποτελούσε  και τον σκοπό τους. Ήταν τότε που είδα αυτό το βίντεο της Κλαίρης για «τα κοινά λάθη στο μακιγιάζ» που μέχρι και σήμερα-όπως και τότε άλλωστε- αποτελεί το πιο δημοφιλές της,με πάνω από 1 εκατομμύριο προβολές. Στην Ελλάδα. Στο κομμάτι της ομορφιάς. Μοναδικό. Με ορθό δομημένο λόγο και άριστη τεχνική κατάρτιση κατάφερε να ξεχωρίσει απ’την αρχή κιόλας.Δουλειά της έχει δημοσιευθεί μεταξύ άλλων στο MTV UK,Marie Claire UK και InStyle Germany.

Οι συνεργασίες της με εταιρίες προϊόντων μακιγιάζ λίγες και καλές. Ξεχωρίζει όμως αυτή με τη Nyx,η οποία ξεκίνησε το 2022 και περιλαμβάνει από Live παρουσιάσεις μακιγιάζ μέχρι και παραγωγή περιεχομένου για τα media για όποιο λανσάρισμα εντάσσει στην επαγγελματική της συλλογή.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Κλαίρη Δημοπούλου (@clairedim)


Eυτυχώς το τότε δεν ήταν πυροτέχνημα. Ευτυχώς και τώρα παραμένει στο ίδιο μοτίβο με τις ίδιες αξίες και αυθεντικότητα που αντιμετωπίζει τα πράγματα. Αληθινά. Και δεν το λέω εγώ, μόνο, αλλά και τα πάμπολλα θετικά σχόλια κάτω από κάθε βίντεο της, ανεξαρτήτως περιεχομένου. Φανερώνουν τη συμπάθεια και τον σεβασμό που αποπνέει ο λόγος και η στάση της , χωρίς φανφάρες και εντυπωσιοθηρισμούς. Μία γρήγορη ματιά στο κανάλι της στην γνωστή πλατφόρμα, εύκολα γίνεται αντιληπτό πως τα αρνητικά σχόλια στα βίντεο εκλείπουν σε σχέσεις με συναδέρφους της.

«Κι εγώ, όπως κι όλοι οι παραγωγοί περιεχομένου, λαμβάνω hate σχόλια ανά καιρούς. Απ’την μία η  θεματολογία που επιλέγω(μακιγιάζ, μινιλαμισμός, ταξίδια) και απ’ την άλλη η ενημερωτική παρά παρεΐστικη διάθεση που αποδίδω στα βίντεο μου δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για να παραγνωριστούμε».

Η αλήθεια είναι πως ο κλάδος των makeup artists (muas) τα τελευταία χρόνια στην χώρα μας έχει εξελιχτεί, τροποποιηθεί και εγκολπωθεί από ολοένα και περισσότερα άτομα ανεξάρτητου ηλικίας και φύλου. Η πλατφόρμα του YouTube,όπως ισχύει και για τα περισσότερα κοινωνικά δίκτυα, επικουρεί σημαντικά στην ανάδειξη τέτοιων επαγγελμάτων, εκεί όπου η εικόνα και το χρώμα «ψαρώνουν» το μάτι του θεατή και το προσελκύουν.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Κλαίρη Δημοπούλου (@clairedim)

Η ίδια έκανε τα πρώτα της βήματα στον διαδικτυακό χώρο, αρχικά, με αγγλόφωνο κανάλι γνωρίζοντας όμως πως τέτοιου είδους περιεχόμενο στο εξωτερικό είχε κορεστεί. Συγκρίνει και αναλύει τις δύο κοινότητες. «Η δική μας είναι σχετικά μικρή συγκριτικά με τη διεθνή, επομένως η προώθηση της δουλειάς καθίσταται σημαντικά ευκολότερη όταν, για παράδειγμα, απευθύνεσαι σε 100 άτομα αντί σε 10.000.

Γι’ αυτό και οφείλεις «να βρεις το κοινό σου» με ευθεία και ξεκάθαρη διάδραση. Γενικότερα, όμως, ακολουθείται το πρότυπο της αγγλόφωνης κοινότητας με κάποια, ενδεχομένως, χρόνια διαφορά στην υιοθέτηση των νέων τάσεων χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν αποκτά το δικό της χαρακτήρα η κάθε χώρα». Ο δικός της, βέβαια, τρόπος που αναδεικνύει τα έργα της δεν στηρίζεται στο πόσο και τι χρησιμοποιεί αλλά στον τρόπο που δημιουργεί.

Κλαίρη Δημοπούλου | Not your average make-up artist

«Τα υπεράριθμα υλικά δεν φέρνουν την ευτυχία και ένας άνθρωπος αδυνατεί να απορροφήσει την ανεξέλεγκτη εναλλαγή προϊόντων»

Όταν μάλιστα επενδύει σε άλλη θεματολογία όπως ο μινιμαλισμός και η εφαρμογή του low waste στις πλείστες εκφάνσεις της ζωής θα λέγαμε τότε ότι διαφέρει μακράν από το μέσο όρο των you tubers.Η Κλαίρη δίνει τη δική της φιλοσοφία πάνω στο θέμα. «Ο πιο αργός ρυθμός κατανάλωσης που προσπαθώ να εφαρμόζω έχει για ‘μένα καθαρά πρακτικό και κατ’επέκταση οικολογικό χαρακτήρα.Μέσω της αυτοπαρατήρησης,συνειδητοποιούμε πως το μάρκετινγκ δεν αποσκοπεί στην ψυχική μας υγεία,τα υπεράριθμα υλικά δεν φέρνουν την ευτυχία και πως,ρεαλιστικά,ένας άνθρωπος αδυνατεί να απορροφήσει την ανεξέλεγκτη εναλλαγή προϊόντων που θεωρείται νόρμα ή ακόμα και το ιδεατό στις μέρες μας».

«Ας μην τυφλώνονται κουνελάκια για το δικό μας δημιουργικό παιχνίδι με χρώματα και σχήματα»

Συχνά-πυκνά αναφέρεται και στην προτίμηση της για χρήση αποκλειστικά cruelty free προϊόντων ,δηλαδή εκείνα που δεν έχουν δοκιμαστεί σε ζώα πριν την κυκλοφορία τους, επιλογή όμως που δεν αποτελούσε προτεραιότητα της ανέκαθεν.Στο δίλημμα αν θα αντιτιθόταν σ’αυτή την αρχή τής έναντι ενός μεγάλου συμβολαίου παίρνει δυναμικά θέση. «Μιλώντας εκ του ασφαλούς και μη έχοντας τεστάρει το ρητό που λέει πως «η ηθική συναντά το ποσό με το οποίο μπορεί να εξαγοραστεί», πιστεύω πως όχι.

Κλαίρη Δημοπούλου | Not your average make-up artist

Δεν είναι ότι είχα ποτέ κατοικίδια ή καμιά ιδιαίτερη ενσυναίσθηση για καθετί έμβιο – είναι απλώς ότι θεωρώ εντελώς περιττή τη χρήση και το βασανισμό ζώων για κάτι τόσο προαιρετικό όσο το μακιγιάζ. Πρόκειται για διακόσμηση του προσώπου, για κάτι πρόσθετο και όχι αναγκαίο οπότε ας μην τυφλώνονται  κουνελάκια για το δικό μας δημιουργικό παιχνίδι με χρώματα και σχήματα» .

Η δική της «κοσμοθεωρία» μπήκε σε κουτί της εταιρίας Laouta και μας την παρουσίασε πριν ενάμιση χρόνο, περίπου, με τη «Γαζία», σαν αυτή που περιέγραφε ο Καζαντζάκης. Η «Γαζία» με το περίφημο όνομα απαντάει σε ένα χρυσωπό λάδι σώματος  για το οποίο η ίδια δηλώνει πως είναι σαν παιδί της. «Με τη Laouta έχω ένα ξεχωριστό δέσιμο-μέσα στην πανδημία μου έστειλε ένα pr πακέτο, όπως τόσες εταιρίες ,αλλά τα δικά της προϊόντα τα ξεχώρισα τόσο για την ασύγκριτη αποδοτικότητα τους, όσο και για τη φιλική προς το περιβάλλον φιλοσοφία τους.

Έχοντας ενθουσιαστεί λοιπόν με τόσες δικές τους δημιουργίες, ονειρεύτηκα ένα βράδυ (κυριολεκτικά) πως λάνσαρα το δικό μου προϊόν μαζί τους ,ένα ενυδατικό και λαμπερό έλαιο σώματος με άρωμα και χρώμα γαζίας, που είναι το αγαπημένο μου και μου θύμιζε την παλιά Αθήνα, ειδικά την περίοδο του εγκλεισμού στο Λονδίνο. Τους ρώτησα αν αυτό ήταν εφικτό, είπαν ναι και το πραγματοποιήσαμε! Είμαι πολύ χαρούμενη και περήφανη για το χρήσιμο και πανέμορφο αυτό προϊόν» αναφέρει με ενθουσιασμό.Παράλληλα αποκάλυψε πως δεν έχει στα σκαριά συνεργασίες με τη Laouta ή άλλες μάρκες.

Την αποκάλυψη,εκτός φυσικά από το YouTube την έκανε και στο προφίλ της στο Instagram,εκεί όπου έχει κανείς την ευκαιρία να γνωριστεί, να επικοινωνήσει και να διευρύνει το κοινό του. Ανά τακτά διαστήματα απαντάει σε ερωτήσεις ,δίνει συμβουλές και λύνει τις απορίες των 75k ακολούθων της μέσω των Q&A που δημιουργεί.

Κλαίρη Δημοπούλου | Not your average make-up artist

Ορισμένα απ’ τα ερωτήματα που λαμβάνει ξεφεύγουν από τα προβλεπόμενα και το στενό πλαίσιο του μακιγιάζ όταν επεκτείνονται και σε άλλα θέματα. «Πιστεύω πως πολλοί από μας ταυτιζόμαστε και επιζητούμε την επαφή με τους creators με έναν τρόπο οικείο ο οποίος όμως δεν έχει χτιστεί αμοιβαία», εξηγεί η ίδια και συνεχίζει: «Δεν είναι παράλογο  να έχει κάποιος την εντύπωση πως σε ξέρει προσωπικά εφόσον μοιράζεσαι κομμάτια της ζωής σου στο διαδίκτυο, αλλά αυτό στην πράξη δεν ισχύει. Το παρατηρώ γενικά-όποιος έχει μικρό ή μεγάλο βήμα, στα social media ,να λαμβάνει γενικού περιεχομένου ερωτήματα ,είναι σημείο των καιρών».

«Είναι τελικά στο χέρι μας περισσότερα απ’ όσα φανταζόμαστε»

  Στα 28 της χρόνια αποφάσισε να μετακομίσει στο Λονδίνο το οποίο το χαρακτηρίζει ως Νέα Υόρκη της Ευρώπης και ταίριαξε σ’ αυτό απόλυτα ακόμα κ αν ήρθαν τέλματα τον πρώτο καιρό που κατόρθωσε να υπερπηδήσει. Έχει προσφάτως γυρίσει μόνιμα στην Ελλάδα και έχει να μας πει δυο πράγματα γι αυτό. «Το Λονδίνο είναι μια αχανής πόλη με διαφορετικές κουλτούρες και εξαιρετικά προηγμένη βιομηχανία μόδας, κινηματογράφου και τηλεόρασης-γι’αυτό και το επάγγελμα μου εκεί είναι πιο πολύπλευρο.

Στην Ελλάδα όλα αυτά τα συναντώ σε μικρότερη κλίμακα, όπως είναι λογικό, άλλωστε λόγω διαφοράς μεγεθών και ιστορικής πορείας. Υπό αυτό το πρίσμα ,στην Αγγλία είχα την ευκαιρία να συμμετέχω σε εβδομάδες μόδας, να αναλάβω editorial projects και δημιουργικό μακιγιάζ για διαφημίσεις αλλά και να το διδάσκω παράλληλα στα προχωρημένα τμήματα του London School of Makeup.Στον τόπο μας, όμως διαπιστώνω τελικά ότι έχω την τύχη να κάνω πάνω-κάτω τα ίδια διότι με χρόνια εξάσκησης και εμπλουτισμένο-πια-portfolio,όσα μου άρεσαν εκεί τα μετέφερα και ‘δω .Άρα, θα έλεγα πως είναι τελικά στο χέρι μας πολύ περισσότερα απ’ όσα φανταζόμαστε».

Η Κλαίρη δεν το σπούδασε ποτέ το μακιγιάζ. Αλλά την κέρδισε, το μακρινό 2007 και σταδιακά πήγε και καταστάλαξε μέσα της την επόμενη 5ετια ενώ ήταν παράλληλα στη σχολή της (Γαλλική Φιλολογία)που ,μεταξύ μας, δεν την πολυέψηνε. Με λίγα λόγια, απασχολείται επαγγελματικά σ’ ένα τομέα που ποτέ δεν διδάχτηκε αλλά, κι όμως, διδάσκει και με μεγάλη επιτυχία μάλιστα. «Όταν πρωτοξεκινούσα υπήρχε, ίσως, μια δυσπιστία από την πλευρά των πελατών απέναντι σε μία άπειρη,αυτοδίδακτη μακιγιέζ, γεγονός απόλυτα κατανοητό από τη μία.Απ΄την άλλη παρατηρώ κιόλας πως στη χώρα μας εκτιμούμε ιδιαίτερα το οποιοδήποτε πτυχίο/βεβαίωση αποδεικνύει την εκάστοτε ιδιότητά μας, ανεξάρτητα απ’ το επίπεδο του αποτελέσματος που είμαστε ικανοί να παρέχουμε. Αυτός ο δισταγμός, στα δικά μου μάτια, δεν ήταν τόσο κυρίαρχος όσο ζούσα στο Λονδίνο όπου τα κριτήρια ήταν πιο αξιοκρατικά,με βάση την ποιότητα της δουλειάς κάποιου και όχι με το χαρτί που έχει εξασφαλίσει.

Αυτά τα στερεότυπα,για να είμαι δίκαιη, θεωρώ πως σταδιακά αλλάζουν με το πιο τρανταχτό παράδειγμα αυτό του London Make-Up Institute στη Θεσσαλονίκη. Εκείνοι με εμπιστεύτηκαν στα πρώτα χρόνια της καριέρας μου (2015) να παρουσιάσω στη σχολή τους δημιουργικό μακιγιάζ έχοντας βασιστεί αποκλειστικά στην ουσία: Στο τί μπορώ να φτιάξω με πινέλα και μπογιές, παρά στο αν έχω στην κατοχή μου πιστοποίηση ως τεκμήριο της δεξιότητάς μου,γι’αυτό άλλωστε συνεργαζόμαστε στενά μέχρι σήμερα».

Κατά τη διάρκεια που η υφήλιος ταλανιζόταν από απανωτές καραντίνες εξαιτίας της πανδημίας, εκείνη έβρισκε δημιουργική διέξοδο στο κανάλι της. Εκεί όπου προσπαθούσε μέσα από τα καθημερινής φύσεως θέματα που επέλεγε, να συντροφεύσει στη δύσκολη αυτή περίοδο το κοινό της.Το περασμένο έτος το έχει χαρακτηρίσει σαν σταδιακή προσαρμογή στην καθημερινότητα που ‘χε πριν την πανδημία, αναστοχάζοντας όμως και όσα είχε δεδομένα. «Για το 2023 στοχεύω στην πλήρη επάνοδο μετά την πανδημία, την επανένταξη, την επαναπροσαρμογή και την εγκάρδια συμμετοχή σε όλα όσα με κάνουν να νιώθω ο εαυτός μου, ικανή και αισιόδοξη για το μέλλον. Η περίοδος του διετούς περιορισμού μας κόστισε, σίγουρα, ίσως με διαφορετικό τρόπο στον καθένα, κι έτσι εφόσον τέθηκαν σε κίνδυνο πράγματα που θεωρούσαμε δεδομένα, θα ήθελα να ζω με περισσότερη εκτίμηση και ευγνωμοσύνη απέναντι σε όσα παλιότερα δεν σκεφτόμουν καν δεύτερη φορά».

Την Κλαίρη δεν μπορείς να την συγκρίνεις με κάποια άλλη μακιγιέζ ή youtuber διότι πολύ απλά δεν υπάρχει άλλη να τα συνδυάζει όλα αυτά τα προσόντα,δείχνοντας παράλληλα τόσο ταπεινότητα όσο και σεβασμό σε ότι κάνει.

Γι’αυτό και δεν είναι your average make-up artist!