Από τη στιγμή που μπήκαν στη ζωή μας τα social media, τα μηνύματα που στέλνουμε στους ανθρώπους της ζωής μας έχουν απλοποιηθεί πολύ. Πλέον, μπορεί καλά καλά να μη χρειάζεται να γράψεις ολόκληρη την λέξη για να αντιληφθεί ο παραλήπτης του τι ακριβώς εννοείς και αυτό είναι πολύ ok.

Και μιας και μιλάμε για ξεπερασμένα πράγματα στα μηνύματα, ας μιλήσουμε και λίγο για τα σημεία στίξης! Απίστευτο και όμως αληθινό, αλλά όσες από εμάς συνεχίζουμε να βάζουμε τελεία στο τέλος των μηνυμάτων, πρέπει να ξέρει πως ο εκείνος που το διαβάζει πιστεύει πως είμαστε θυμωμένες -στην καλύτερη περίπτωση!- ή αδιάφορες για το τι μας λέει.

Με αυτό συμφωνεί και η επιστήμη, καθώς σύμφωνα με έρευνα που διενεργήθηκε στο Πανεπιστήμιο του Binghamton,  η τελεία στο τέλος του μηνύματος είναι τελείως παράλογη. Αντίθετα, αν χρησιμοποιήσουμε θαυμαστικά, χαρούμενα emojis και πολλές τελίτσες, δείχνουμε ενθουσιασμό, χαρά και προσδοκία.

Σύμφωνα με την επικεφαλής της έρευνας, Celia Klin, αυτό συμβαίνει επειδή προσπαθούμε μέσω του μηνύματος να αντιληφθούμε τη διάθεση που έχει ο άνθρωπος που μας το γράφει από πολύ λίγα στοιχεία: «Στα γραπτά μηνύματα λείπουν πολλά από τα κοινωνικά στοιχεία που χρησιμοποιούνται σε πραγματικές συνομιλίες πρόσωπο με πρόσωπο».

Τι (λάθος) εντύπωση σχηματίζουν οι άλλοι όταν βάζεις τελεία στο τέλος των μηνυμάτων σου

«Όταν μιλούν, οι άνθρωποι μεταφέρουν εύκολα κοινωνικές και συναισθηματικές πληροφορίες με το βλέμμα, τις εκφράσεις του προσώπου, τον τόνο της φωνής, τις παύσεις κλπ. Οι άνθρωποι προφανώς δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτούς τους μηχανισμούς όταν στέλνουν μηνύματα. Έτσι, είναι λογικό να βασίζονται τα γραπτά μηνύματα σε αυτό που έχουν στη διάθεσή τους: emoticons, σκόπιμα ορθογραφικά λάθη που μιμούνται ήχους ομιλίας και, σύμφωνα με τα δεδομένα μας, σημεία στίξης», λέει χαρακτηριστικά.

Με δυο λόγια, αν δεν θέλεις να δίνεις λανθασμένες εντυπώσεις, είτε σήκωσε το τηλέφωνο σου και κάλεσε τον άλλον απευθείας, είτε πόνταρε στις πολλές καρδούλες. Σε καμία περίπτωση όμως, μη βάλεις τελεία στο τέλος του μηνύματός σου!