Η ώρα του ύπνου αποτελεί μια άκρως προσωπική και υψηλής αξίας τελετουργία, την οποία οφείλουμε να σεβόμαστε, αλλά και να τηρούμε για ποικίλους λόγους επιβίωσης.

Πρόκειται για ένα σύμμαχο στους τρελούς ρυθμούς της καθημερινότητας, ο οποίος διώχνει για λίγο μακριά το άγχος, το στρες, σε απαλλάσσει από ανησυχίες και παγώνει για ορισμένες ώρες το χρόνο. Ένα διάλειμμα, το οποίο κανένας και τίποτα άλλο δε μπορεί να προσφέρει στο μυαλό μας.

Στην πραγματικότητα, πρόκειται για μια ασπίδα του οργανισμού και ως προς την υγεία του αλλά και την αντιγήρανση. Τι γίνεται, όμως, όταν κλείσουν τα φώτα και το χτυποκάρδι σου δε λέει να ηρεμήσει, ενώ η σκέψη σου μπορεί να αναλύσει ακόμα και την παραμικρή λεπτομέρεια της ημέρας που μόλις πέρασε;

Ρίξε μια ματιά στις παρακάτω συνήθειες, κι αν πιάσεις τον εαυτό σου να ενδίδει σε κάποια από αυτές θέσε το μεγάλο τέλος.

Ύπνος στον καναπέ

Πέρα από την οθόνη του υπολογιστή, αλλά και του κινητού, η αντικατάσταση του κρεβατιού με τον καναπέ μόνο καλό δεν κάνει στην ήδη επιβαρυμένη κατάσταση. Ο αλλόκοτος ύπνος σε αποδιοργανώνει, με αποτέλεσμα όταν επιστρέψεις στο κρεβάτι να μη μπορείς εύκολα να ξανααφεθείς στη χαλάρωση του στρώματός σου. Αν, πάλι, αποφασίσεις να περάσεις ολόκληρο το βράδυ στον καναπέ θα χάσεις την ποιότητα που το κρεβάτι σου προσφέρει.

Όχι στον καταναγκαστικό ύπνο

Έχεις ξαπλώσει, έχει περάσει ένα μισάωρο και το μάτι σου είναι ακόμα… γαρίδα; Μην επιμένεις ασκώντας πίεση στον εαυτό σου. Σήκω από το κρεβάτι, διάβασε το αγαπημένο σου βιβλίο, ασχολήσου με κάποιο χόμπι και ύστερα, όταν τα μάτια σου βαρύνουν μπορείς να επιστρέψεις, αυτήν τη φορά έτοιμη για ύπνο.

Τρεις συνήθειες που πρέπει να αποφεύγεις πριν τον ύπνο για να αποφύγεις την αϋπνία

Pexels

Με αυτόν τον τρόπο δε σου δημιουργούνται άγχος και φόβος κάθε φορά που θα ξαπλώσεις με την ερώτηση εάν θα καταφέρεις να κοιμηθείς εύκολα να σε βασανίζει.

Ποτό και φαγητό: Αντίο

Για περίπου μια ώρα, τουλάχιστον, πριν τον ύπνο μείνει μακριά από το αλκοόλ και τα βαριά φαγητά, καθώς ο παλμός θα ανέβει και η αναστάτωση μαζί με την ενέργεια θα σταθούν εμπόδιο στο κλείσιμο των ματιών σου. Ενυδάτωσε το σώμα καλά, πιες αρκετό νερό, φόρεσε τη μάσκα ύπνου σου και είσαι έτοιμη!