3 + 1 συμπτώματα άγχους που «χτυπούν» στο σώμα μας

Στα οποία ποτέ δεν πάει το μυαλό μας.
3 + 1 συμπτώματα άγχους που «χτυπούν» στο σώμα μας

Της Γεωργίας Τζαγκαράκη

Υπάρχουν κάποιες στρεσογόνοι περίοδοι της ζωής μας που νιώθουμε πως τίποτα δεν πάει καλά.

Τότε είναι πολύ πιθανό να κάνουν την εμφάνισή τους τα λεγόμενα «ψυχοσωματικά», τα οποία δύσκολα αντιλαμβάνεται κανείς πως δεν είναι παρά αποτέλεσμα συσσωρευμένου άγχους, το οποίο αδυνατούμε να διαχειριστούμε, καταλήγοντας να το αφήνουμε να «χτυπά» (και) στο σώμα μας.

Ποια είναι τα τέσσερα συμπτώματα που «προδίδουν» πως διανύεις μια εξαιρετικά δύσκολη περίοδο από άποψη άγχους;

Κράτα σημειώσεις.

1. Κακή ακοή

Κάποιες φορές μπορεί να νιώθεις πως δεν μπορείς να εστιάσεις στις κουβέντες των γύρω σου. Αυτό μπορεί να συμβαίνει επειδή όταν νιώθουμε έντονο στρες, ο εγκέφαλός μας αδυνατεί να εστιάσει στο τι συμβαίνει γύρω μας. Ίσως ακούς πως ο άλλος σου μιλάει, αλλά δεν μπορείς να αντιληφθείς τι ακριβώς λέει. Να ένα σύμπτωμα άγχους που δεν θα περίμενες.

2. Μια ζάλη ξαφνική

Η αγοραφοβία προέρχεται από το άγχος και αφορά στους χώρους με πολυκοσμία. Αν ξαφνικά και χωρίς προφανή λόγο αισθανθείς μια αδιαθεσία, η οποία ωστόσο δεν σε κάνει να λιποθυμήσεις, τότε πολύ πιθανό το σώμα σου να σου κρούει τον κώδωνα του κινδύνου.

3 + 1 συμπτώματα άγχους που «χτυπούν» στο σώμα μας

3. Μούδιασμα άκρων

Οι άνθρωποι που υποφέρουν από χρόνιο άγχος και στρες, πολύ πιθανόν να εμφανίζουν μουδιάσματα στα χέρια, τα πόδια, το κεφάλι, τη γλώσσα ή το πρόσωπο. Φυσικά πρόκειται για κατάσταση που σχετίζεται με πολλές αιτίες, οπότε καλό θα είναι να πας στο γιατρό πριν θεωρήσεις πως οφείλεται στο άγχος.

4. Ρίγη/κρυάδες/ιδρώτας

Το «τρελαίνομαι, μια παγώνω, μια ζεσταίνομαι» εκτός από δείγμα έρωτα είναι και δείγμα στρες. Οι ορμόνες μας αντιδρούν σαν ασανσέρ όταν είμαστε σε πίεση και έτσι μπορείς να νιώθεις, ακόμα και ταυτόχρονα, όλα αυτά τα άσχημα συμπτώματα.

Φυσικά, πριν σκεφτείς πως κάθε σύμπτωμα από τα παραπάνω οφείλονται στο άγχος, πρέπει να απευθυνθείς στο γιατρό για να επιβεβαιώσεις πως δεν πρόκειται για κάτι παθολογικό.

Μετά, πάρε την απόφαση να χαλαρώσεις και να βοηθήσεις τον εαυτό σου να μην σωματοποιεί τις δυσάρεστες καταστάσεις.

What's Next