3 + 1 χειμερινές τροφές που κρατούν μακριά την κατάθλιψη

Κι όμως υπάρχουν τροφές που την προλαμβάνουν.
3 + 1 χειμερινές τροφές που κρατούν μακριά την κατάθλιψη

Της Γεωργίας Τζαγκαράκη

Η εποχή που διανύουμε θα μπορούσε να χαρακτηριστεί δύσκολη για όλους, μιας και η πανδημία μας έχει κλείσει στο σπίτι εδώ και καιρό. Πλέον καμία από εμάς δεν απολαμβάνει την ξεκούραση που έφερε στη ζωή της η πανδημία, όπως πιθανά να συνέβη στην αρχή αυτής.

Η ψυχολογία μας έχει επιβαρυνθεί, σε άλλες περισσότερο και σε άλλες λιγότερο. Η γυμναστική, οι δημιουργικές ασχολίες και η σωστή διατροφή μας κάνουν να περνάμε πιο ευχάριστα τον χρόνο και φυσικά πιο υγιεινά, όμως ούτε αυτό είναι αρκετό.

Τι θα έλεγες, λοιπόν, για τρεις τροφές – συμμάχους στην καλή ψυχολογία; Οι συγκεκριμένες τροφές αποδεδειγμένα -βάσει ερευνών- κρατούν την κατάθλιψη μακριά, μιας και «ξυπνούν» τις ορμόνες της χαράς. Είναι χειμερινές, οπότε θα τις βρεις παντού φρέσκες. Δες ποιες είναι και φρόντισε να τις εντάξεις σύντομα στο διατροφολόγιό σου.

Πορτοκάλια & γκρέιπφρουτ

Τα πορτοκάλια και τα γκρέιπφρουτ είναι πλούσια σε βιταμίνη C και φυλλικό οξύ. Το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να καταναλώνεις αυτά τα φρούτα καθημερινά, ωμά και καλύτερα ολόκληρα και όχι σε χυμούς. Οι άνθρωποι με έλλειψη βιταμίνης C τείνουν να έρχονται κοντά στην κατάθλιψη μιας και νιώθουν συχνά κουρασμένοι και απογοητευμένοι. Ένα-δυο φρουτάκια την ημέρα θα σε κάνουν αμέσως πιο ενεργητική και έτσι θα δεις την ψυχολογία σου να κάνει άλματα.

Μανιτάρια

Φέτος δεν βλέπουμε πολύ ήλιο και αυτό μπορεί να μας αφήσει με άδειες αποθήκες βιταμίνης D. Αυτό δεν πρέπει να το επιτρέψεις στον οργανισμό σου μιας και η έλλειψη της πολύτιμης αυτής βιταμίνης ευθύνεται κατά μεγάλο ποσοστό για την κακή ψυχολογία μας. Τα μανιτάρια μας εξασφαλίζουν σημαντική ποσότητα της εν λόγω βιταμίνης, οπότε ξέρεις τι πρέπει να κάνεις.

brown mushrooms on gray surface

Δεν είναι μόνο αυτός ο λόγος όμως. Τα μανιτάρια περιέχουν δύο «άγνωστες» βιταμίνες, τη νιασίνη και ριβοφλαβίνη (Β2) που είναι υπεύθυνες για την χαρά και την αισιοδοξία. Βάλε τα μανιτάρια στη ζωή σου λοιπόν, εδώ που τα λέμε δεν σου ζητάμε και κάτι δύσκολο.

Μαυρομάτικα φασόλια

Τα μαυρομάτικα φασόλια είναι πλούσια πηγή φυλλικού οξέως, του οποίου η έλλειψη συνδέεται με περιστατικά κατάθλιψης. Οι έρευνες λένε πως το παρεξηγημένο όσπριο είναι θησαυρός φυτικών ινών που χρειαζόμαστε καθημερινά.

Μπορεί να μην σε δελεάζει ιδιαίτερα η συγκεκριμένη ιδέα, όμως αν τα βάλεις σε σαλάτα θα καταλάβεις πως απλά τα είχες πάρει με άσχημο μάτι κάποτε. Και αν ακόμα δεν σου αρέσουν κάνε την καρδιά σου πέτρα και σκέψου την ψυχολογία σου.

What's Next