Έχεις αϋπνία από το άγχος; Τρία απλά tips για να χαλαρώσεις και να κοιμηθείς

Πρόκειται για δυσάρεστη κατάσταση στην οποία έχουμε βρεθεί κατά καιρούς όλες.
Έχεις αϋπνία από το άγχος; Τρία απλά tips για να χαλαρώσεις και να κοιμηθείς

Της Γεωργίας Τζαγκαράκη

Πρόσφατη έρευνα έδειξε πως το 30% των γυναικών έχουν χάσει τον ύπνο τους  σε κάποια περίοδο στη ζωή τους, υποφέροντας από κάποια αγχώδη διαταραχή.

Δεν είναι δύσκολο να το καταλάβεις και να το αναγνωρίσεις στον εαυτό σου. Είναι εκείνες τις νύχτες που ενώ νιώθεις κουρασμένη, όταν ξαπλώνεις σε τυλίγουν δυσάρεστες σκέψεις και αυτόματα η ταχυκαρδία σου χτυπάει την πόρτα. Ακούς τους παλμούς να χτυπούν σε τρελούς ρυθμούς και μοιραία σκέφτεσαι πως ίσως κάτι δεν πάει καλά με την υγεία σου.

Τότε όλα δείχνουν να μαυρίζουν. Κάπως έτσι περιγράφεται η κρίση πανικού και αν σου έχουν συμβεί και σένα όλα τα παραπάνω, έχεις περάσει και από αυτό το στάδιο, ακόμα και αν δε το κατάλαβες.

Η αλήθεια είναι πως δεν υπάρχει πιο δύσκολο πράγμα από το να μην μπορείς να κοιμηθείς και δεν αξίζει σε καμία μας να υποφέρει από άχρηστες δυσάρεστες σκέψεις. Γι’ αυτόν τον λόγο, τα τρία tips που ακολουθούν επιβάλλεται να τα μάθεις και να μην πάψεις να τα φέρνεις στο μυαλό σου κάθε φορά που… θα έρχονται τα δύσκολα.

1. Ποτέ καφέ μετά τις 5 το απόγευμα!

Προσπάθησε να έχεις καταναλώσει τον τελευταίο καφέ της ημέρας, περίπου 6 ώρες πριν πέσεις για ύπνο. Ο καφές, η σοκολάτα, τα αλκοολούχα ποτά, το τσάι και τα ανθρακούχα μας ανεβάζουν παλμούς και μας προκαλούν νευρικότητα, ενώ παράλληλα προκαλούν αϋπνία.

Έχεις αϋπνία από το άγχος; Τρία απλά tips για να χαλαρώσεις και να κοιμηθείς

Το χαμομήλι και η βαλεριάνα σε ζεστό ρόφημα, αντίθετα, μπορούν να κατευνάσουν όλα τα αρνητικά συναισθήματα και να χαλαρώσουν το νευρικό σου σύστημα.

2. Άσε το κινητό μακριά

Πρόσφατες έρευνες έδειξαν πως η οθόνη του κινητού και η περιήγηση στα social media, στρεσάρουν τον οργανισμό μας και ευνοούν τις κρίσεις πανικού. Αντιθέτως, η ανάγνωση ενός βιβλίου μπορεί εύκολα να μας στείλουν για ύπνο μια ώρα αρχύτερα και πολύ γαλήνια.

3. Η άσκηση της αναπνοής

Η γιόγκα και ο διαλογισμός βοηθούν το μυαλό μας να ξεκουραστεί και μπλοκάρουν τις αρνητικές σκέψεις. Στο διαδίκτυο θα βρεις χαλαρωτικές μουσικές για ύπνο και μαζί με την άσκηση της αναπνοής θα σε κάνουν να κοιμηθείς όμορφα.

Κατά τη διάρκεια της άσκησης της σωστής αναπνοής, εισπνέεις από τη μύτη και φέρνεις τον αέρα έως χαμηλά την κοιλιά, στο διάφραγμα, ενώ εκπνέεις με δύναμη από το στόμα. Όταν πετύχεις την σωστή αναπνοή, τα περισσότερα προβλήματα σου αναφορικά με τις κρίσεις πανικού θα έχουν λυθεί.

What's Next