H ιδανική ώρα για γυμναστική σύμφωνα με την επιστήμη

Έρευνα απαντά σε ένα από τα αιώνια ερωτήματα.
H ιδανική ώρα για γυμναστική σύμφωνα με την επιστήμη

Της Γεωργίας Τζαγκαράκη

Η καθημερινότητα τρέχει με ταχύτατους ρυθμούς και ο ελεύθερος χρόνος μας μέσα στην ημέρα είναι πολύ περιορισμένος, ειδικά αυτή την εποχή. Αν, ωστόσο, το φθινόπωρο σε έβαλε σε σκέψεις πως πρέπει να ξεκινήσεις άμεσα πρόγραμμα γυμναστικής, μια έρευνα απαντάει στο πότε είναι η κατάλληλη ώρα της ημέρας για προπόνηση.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο Scandinavian journal of Medicine in Sports και έδωσε (επιτέλους!) απάντηση σχετικά με το αν είναι καλύτερο να γυμναζόμαστε πρωί ή απόγευμα.

Το αποτέλεσμα δεν μας ενθουσίασε ιδιαίτερα, καθώς ποια από μας έχει κουράγιο να ξεκινήσει την ημέρα της… τρέχοντας; Μπορεί να προδώσαμε την απάντηση, όμως παρακάτω θα καταλάβεις και τους λόγους για τους οποίους η μέρα σου πρέπει να ξεκινάει και όχι να τελειώνει με γυμναστική.

Ναι στο πρωί λοιπόν…

Με ένα δείγμα 6.000 γυναικών, η έρευνα συμπέρανε πως όσες γυμνάζονταν το πρωί είχαν περισσότερη όρεξη και «έβγαζαν» το πρόγραμμα με μεγαλύτερη ευκολία. Αντίθετα, οι γυναίκες που άφηναν την γυμναστική για μετά την δουλειά, είτε δεν είχαν αντοχές, είτε ήταν πιο επιρρεπείς στην… κοπάνα.

Κάτι που σπάνια συμβαίνει το πρωί.

H ιδανική ώρα για γυμναστική σύμφωνα με την επιστήμη

Ναι μεν, αλλά….

Η έρευνα εξηγεί πως αν το πρόγραμμά σου είναι άκρως περιορισμένο και δεν υπάρχει δυνατότητα να ξυπνήσεις μια ώρα νωρίτερα για να γυμναστείς, θα πρέπει να αφιερώσεις λίγο χρόνο με το που γυρίσεις από την δουλειά και πριν πας σπίτι. Εκεί ελλοχεύει ο κίνδυνος να μην σηκωθείς ποτέ από τον καναπέ για να πας στο γυμναστήριο.

Το ηθικό δίδαγμα είναι πως αν δεν μπορείς το πρωί, καλό θα ήταν να πάρεις τη φόρμα σου στο γραφείο και να μπεις στην φιλοσοφία πως πάντα θα σχολάς μία ώρα αργότερα.

Εσύ είσαι από τις γυναίκες που θα ξυπνήσουν μία ώρα νωρίτερα για να γυμναστείς;

Αν, ναι, σου αξίζουν πολλά συγχαρητήρια.

What's Next