Bιταμίνη D: Πού οφείλεται η έλλειψή της και με ποιες τροφές μπορούμε να την αυξήσουμε;

Απαραίτητη για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού.
Τα anklets στα καλύτερά τους! Τα σχέδια και τα χρώματα που φέτος έχουν την τιμητική τους

Της Γεωργίας Τζαγκαράκη

Αν στις τελευταίες αιματολογικές εξετάσεις που κάνατε σας ενημέρωσε ο γιατρός πως έχετε έλλειψη βιταμίνης D, ανήκετε στο περίπου 1/3 των Ελλήνων που έχουν το συγκεκριμένο πρόβλημα.

Το σώμα μας είναι φτιαγμένο να παίρνει αυτή την πολύτιμη βιταμίνη από τον ήλιο μέσω του δέρματός μας. Έτσι, θα περίμενε κανείς πως όσοι κατοικούμε στη χώρα που έχει το προνόμιο να λούζεται από το ήλιο 340 μέρες τον χρόνο δεν θα μας άγγιζε κανένα τέτοιο πρόβλημα.

Ωστόσο, οι γιατροί μας ενημερώνουν πως λόγω των αντηλιακών που χρησιμοποιούμε για να αποφύγουμε τις βλάβες που προκαλεί ο ήλιος στο σώμα μας, μειώνεται σημαντικά η πρόσληψη της συγκεκριμένης βιταμίνης.

Για αυτόν τον λόγο, μιας και δεν γίνεται να καθόμαστε αλόγιστα στον ήλιο, ήρθε η ώρα να μάθουμε από ποιες τροφές μπορούμε να πάρουμε σημαντική ποσότητα της βιταμίνη D που χρειαζόμαστε ώστε να αποφύγουμε τα συμπληρώματα διατροφής.

Σολομός

Ο άγριος σολομός περιέχει 988 IU βιταμίνης D ανά μερίδα 100 γραμμαρίων, όταν η ημερήσια ανάγκη μας είναι τα 600 ΙU.

Bιταμίνη D: Πού οφείλεται η έλλειψή της και με ποιες τροφές μπορούμε να την αυξήσουμε;

Τόνος κονσέρβα

Ο αγαπημένος τόνος σε κονσέρβα εκτός την εύκολη λύση ενός γεύματος τελευταίας στιγμής, είναι πολύ καλή πηγή βιταμίνης D, καθώς περιέχει 236 IU ανά μερίδα.

Μανιτάρια

Τα μανιτάρια μπορούν να συνθέσουν την βιταμίνη D όταν εκτίθενται σε υπεριώδες φως. Έτσι, τα άγρια μανιτάρια και όχι αυτά της κονσέρβας, είναι καλή πηγή της πολυπόθητης βιταμίνης.

Bιταμίνη D: Πού οφείλεται η έλλειψή της και με ποιες τροφές μπορούμε να την αυξήσουμε;

Φαίνεται πως αν κάποιος δεν αγαπάει πολύ τα ψάρια ή είναι vegan, δεν έχει πολλές επιλογές πρόσληψης της βιταμίνης ωστόσο υπάρχουν τροφές όπως είναι το πλιγούρι, ο χυμός πορτοκαλιού και το γάλα σόγιας που περιέχουν μεγάλη ποσότητα βιταμίνης D. Συνήθως έχουν από 55-100 IU ανά μερίδα.

Bιταμίνη D: Πού οφείλεται η έλλειψή της και με ποιες τροφές μπορούμε να την αυξήσουμε;

Μήπως να τις εντάξεις στο εβδομαδιαίο σου διατροφολόγιο;

What's Next