Λιγούρες, νεύρα και αδικαιολόγητα ξεσπάσματα: Όσα πρέπει να γνωρίζεις για το Προεμμηνορρυσιακό Σύνδρομο

Αναγνώρισε τα σημάδια.
Λιγούρες, νεύρα και αδικαιολόγητα ξεσπάσματα: Όσα πρέπει να γνωρίζεις για το Προεμμηνορρυσιακό Σύνδρομο

Της Γεωργίας Τζαγκαράκη

Κάποιες φορές δεν είναι ανάγκη να σε προειδοποιήσει το ημερολόγιο της περιόδου σου πως αυτή είναι καθ’ οδόν, αφού το κάνει το ίδιο σου το σώμα.

Τα πιο πολλά συμπτώματα είναι κοινά για τις περισσότερες γυναίκες όπως ο πόνος χαμηλά στη κοιλιά, το πρήξιμο των μαστών και η κούραση χωρίς ιδιαίτερο λόγο. Συμβαίνει, όμως, να μας ενημερώσει ακόμα και ο σύντροφός μας πως όπου να ‘ναι θα κάνει την εμφάνιση της εκείνη, αφού η συμπεριφορά μας είναι αλλαγμένη, τα νεύρα μας πολλά και η ψυχική μας διάθεση πεσμένη.

Κάποιες νύχτες επίσης κάνουμε επιδρομές στο ψυγείο και καταναλώνουμε αταίριαστες τροφές μεταξύ τους, συνδυασμούς που υπό άλλες συνθήκες θα μας φαίνονταν τελείως αλλόκοτοι. Από την άλλη πλευρά υπάρχουν γυναίκες που υποφέρουν από πιο σπάνια συμπτώματα όπως πονοκέφαλος, τάση για εμετό, κρυάδες και αίσθηση κρυολογήματος.

Λιγούρες, νεύρα και αδικαιολόγητα ξεσπάσματα: Όσα πρέπει να γνωρίζεις για το Προεμμηνορρυσιακό Σύνδρομο

Όλα αυτά τα σωματικά αλλά και τα ψυχολογικά συμπτώματα των ημερών λίγο πριν την έμμηνο ρύση, έχουν μια αιτία: Τις ορμόνες.

Τα οιστρογόνα και η προγεστερόνη -πρόσφατα έρευνες έδειξαν πως και η σεροτονίνη- συνθέτουν το παζλ των δύσκολων εκείνων ημερών καθώς κάνουν… πάρτυ μέσα μας. Τα πιο πολλά συμπτώματα φαίνεται να υποχωρούν με το που εμφανιστεί η περίοδος, αλλά η θεραπεία δεν φαίνεται να έχει βρεθεί.

Αυτό που μπορούμε να κάνουμε για να μειώσουμε την έντασή τους είναι να αλλάξουμε διατροφικές συνήθειες.
Φρούτα, λαχανικά και τροφές με χαμηλά λιπαρά αντί για τα γλυκά και τους υδατάνθρακες που εκείνες τις μέρες λαχταράμε είναι ο μόνος φυσικός τρόπος να το περάσουμε λίγο ευκολότερα.

Δυστυχώς…

What's Next