Της Μάρως Καρούση 

Το νερό αποτελεί ένα σημαντικό στοιχείο για τόσους πολλούς διαφορετικούς λόγους και ας ξεκινήσουμε με εμάς, καθώς αποτελούμαστε από περίπου 50-75% νερό.

Το νερό είναι υπεύθυνο για ένα πλήθος διαφορετικών λειτουργιών του σώματος, ρυθμίζοντας τη θερμοκρασία του, μεταφέροντας οξυγόνο και θρεπτικά στοιχεία στα κύτταρα,  βοηθώντας την πέψη και προστατεύοντας τα όργανα και τις αρθρώσεις. 

Και για να έρθουμε και στο θέμα μας, ναι ναι, ενεργοποιεί απόλυτα τον μεταβολισμό μας.

Γιατί αν αναρωτιέσαι κατά πόσο ισχύει το ότι, το νερό παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην απώλεια κιλών, η απάντηση είναι εδώ.

Η επιστήμη έχει την απάντηση: Χάνεις όντως βάρος πίνοντας νερό;

Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κλινικής Ενδοκρινολογίας και Μεταβολισμού, η κατανάλωση 10 ποτηριών νερού, αυξάνει το μεταβολικό ποσοστό κατά 30% σε υγιείς άνδρες και γυναίκες.  

Ας δούμε μια άλλη μελέτη που υπογραμμίζει όμως τις ιδιότητες που έχει το νερό, καθαρά για την απώλεια βάρους.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Birmingham στο Ηνωμένο Βασίλειο διεξήγαγαν ένα πείραμα διάρκειας 12 εβδομάδων, στο οποίο 84 παχύσαρκοι ενήλικες έλαβαν βασικές συμβουλές για την απώλεια βάρους και γράφτηκαν σε μία από τις δύο ομάδες. 

Τα μέλη της πρώτης ομάδας έλαβαν οδηγίες να πίνoυν περίπου μισό λίτρο νερού, μισή ώρα πριν τα γεύματά τους, ενώ από τη δεύτερη ομάδα ζητήθηκε να φανταστεί πως τα στομάχια τους είναι γεμάτα πριν από κάθε γεύμα.

Το συμπέρασμά μας απέδειξε πως η πρώτη ομάδα έχασε τρία κιλά περισσότερο από τη δεύτερη. Αυτά τα νέα είναι εξαιρετικά για όσους θέλουν να χάσουν κιλά με υγιεινό και σωστό τρόπο, και αυτό που χρειάζεται από την άποψη νερού, είναι από 6 έως 10 φλυτζάνια την ημέρα, γιατί ναι, αυτό είναι το μαγικό νούμερο που χρειάζεται για να ενεργοποιηθεί ο μεταβολισμός μας!

Extra tip

Για κάθε 30λεπτη άσκηση που κάνεις, πρέπει να προσθέτεις άλλο μισό λίτρο νερού στην καθημερινότητα σου.