Πώς μπορούν να αλλάξουν τη ζωή σου15 λεπτά καθημερινό περπάτημα

Περπάτημα, ο σύμμαχός σου στην καλή σωματική και ψυχική υγεία.
Πώς μπορούν να αλλάξουν τη ζωή σου15 λεπτά καθημερινό περπάτημα

Της Μάρως Καρούση 

Το περπάτημα είναι η πιο απλή άσκηση που μπορείς να κάνεις και πολλές φορές συμβαίνει… χωρίς καν να προσπαθήσεις, είτε στο δρόμο για τη δουλειά, είτε στο δρόμο για το σπίτι μετά από μια βόλτα. Είναι εκείνη η άσκηση όμως, που φαίνεται αρκετά ωφέλιμη για τη σωματική και αν μη τι άλλο, ψυχική σου υγεία.

Από την εποχή του Ιπποκράτη ο οποίος έλεγε πως «το περπάτημα είναι το καλύτερο φάρμακο του ανθρώπου» μέχρι σήμερα, η σωματική αυτή άσκηση παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο, στην καλή υγεία.

Αναλογίσου απλώς, πως η πλειονότητα του ιατρικού κλάδου, ως πρώτη και κύρια συμβουλή προς τους ασθενείς τους, δίνουν το να εισάγουν στην καθημερινότητα τους, το τακτικό περπάτημα. Και όχι το περπάτημα της μιας ώρας, αλλά εκείνο που διαρκεί στο σύνολο του, απλώς 15 λεπτά.

Υπάρχει πληθώρα από μελέτες που υποστηρίζουν και αποδεικνύουν φυσικά, πως το περπάτημα είναι η πιο αποτελεσματική μορφή άσκησης, καθώς εκτός των άλλων που θα αναφερθούμε στη συνέχεια, μειώνει τους κινδύνους ενός ατόμου από να αναπτύξει καρδιακά προβλήματα, κατά 35%.

Ο εγκέφαλος λειτουργεί καλύτερα

Σύμφωνα με μελέτη στο  ιατρικό περιοδικό της Αμερικής «Preventive Medicine» (Προληπτική Ιατρική), οι γυναίκες που περπατούσαν 100 λεπτά κάθε εβδομάδα, αισθάνθηκαν πολύ καλύτερα στην ψυχική τους υγεία και αρκετές γλίτωσαν από την κατάθλιψη.

Λειτουργούν καλύτερα οι πνεύμονες

Με 15 λεπτά περπάτημα κάθε μέρα, η κυκλοφορία επιταχύνεται καθώς οι μύες των πνευμόνων κινούνται. Αυτό από μόνο του, ενισχύει τους πνεύμονες μας ώστε να πάρουν όσο αέρα χρειάζονται.

Ουσιαστικά, με αυτή την μορφή άσκησης, οι πνεύμονες μας είναι ικανοί να λειτουργήσουν καλύτερα, καθώς εισπνέουμε σωστά το οξυγόνο, και εκπνέουμε επίσης σωστά, το διοξείδιο του άνθρακα.

Πώς μπορούν να αλλάξουν τη ζωή σου15 λεπτά καθημερινό περπάτημα

Η όραση βελτιώνεται

Οι ειδικοί κρίνουν πως μέχρι το 2040, σχεδόν 112 εκατομμύρια άνθρωποι ηλικίας από 40 μέχρι 80 ετών, θα εμφανίσουν γλαύκωμα. Όμως, με τακτικό περπάτημα, και συγκεκριμένα 15 με 20 λεπτά τη μέρα, ο κίνδυνος εμφάνισής του, μπορεί να μειωθεί μέχρι και κατά 73%, καθώς ακόμα και με μία μόνο βόλτα, μπορεί να αλλάξει η ροή και η πίεση του αίματος στα μάτια μας.

Τα επίπεδα σακχάρου μειώνονται

15 λεπτά περπάτημα αρκούν για να μειώσεις μια για πάντα τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σου. Σύμφωνα με το Diabetes Care, λίγα λεπτά περπάτημα μετά από το γεύμα σας, μπορεί να έχουν ακόμα καλύτερα αποτελέσματα και από 45 λεπτά έντονης γυμναστικής.

Αυτό συμβαίνει γιατί με το περπάτημα, το σώμα μπορεί να «καθαρίσει» την κυκλοφορία της γλυκόζης στο αίμα και φυσικά να κάψει και λίπος, δρώντας μέσα στους μύες!

Θα πεις όχι;

What's Next