Οι έρευνες το επιβεβαίωσαν: Να γιατί πρέπει να ξυπνάμε νωρίς

Κι όμως, υπάρχουν πολύ σοβαροί λόγοι.
Τρόποι για να μην σε ρίξει στο κρεβάτι ένα απλό κρυολόγημα

Της Μάρως Καρούση 

Το πρωινό ξύπνημα είναι ένα πολύ απαιτητικό «χόμπι» που δεν βρίσκει και πολλούς φανατικούς υποστηρικτές.

Όλοι ξέρουμε βέβαια εκείνους τους ανθρώπους που είναι υπέρμαχοι κάποιων τσιτάτων, όπως «άδραξε τη μέρα» ή  «το πρωινό πουλί πιάνει το ψάρι» και εκεί που σκέφτεσαι ότι οk, θα συμβιβαστείς με το να φας κρέας δεν πειράζει, έρχονται οι επιστημονικές έρευνες και σου διαλύουν τις θεωρίες του αγαπημένου σου ξενυχτιού.

Έτσι, σύμφωνα με μελέτες, όταν ξυπνάς νωρίς έχεις αρκετό χρόνο για ησυχία, ηρεμία, τάξη και ασφάλεια, καθώς οι σιωπηλές στιγμές παίζουν εξαιρετικά σημαντικό ρόλο για τη λειτουργία του εγκεφάλου και του σώματός μας.

Πιο συγκεκριμένα, βοηθά στην αύξηση των επιπέδων οξυγόνου στον εγκέφαλο, στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και των ημικρανιών.

Οι έρευνες το επιβεβαίωσαν: Να γιατί πρέπει να ξυπνάμε νωρίς

Σύμφωνα με τον καθηγητή βιολογίας Christopher Randler, οι άνθρωποι που ξυπνούν νωρίτερα έχουν καλύτερες δεξιότητες ως προς την κριτική σκέψη και την επίλυση των προβλημάτων. Έχουν την τάση να είναι πιο δημιουργικοί, πιο αστείοι (πιθανότατα αφού έχουν πιει και έναν κουβά καφέ) και να ασχολούνται με την εργασία τους πολύ πιο εύκολα, λόγω της μεγαλύτερης  συγκέντρωσης που αποκτούν με το να σηκώνονται νωρίς από το ζεστό τους κρεβάτι!

Με το να ξυπνάς επίσης νωρίτερα, κοιμάσαι και καλύτερα. Αυτό συμβαίνει γιατί οι άνθρωποι που πρέπει να σηκώνονται νωρίς σε καθημερινή βάση, τείνουν να τηρούν πιο σωστά το μοτίβο της νυχτερινής τους ξεκούρασης.

Αν διατηρείτε μια καλή, σταθερή ρουτίνα ύπνου που δεν αλλάζει συχνά, μαθαίνετε στο σώμα σας να σας υπακούει και να λειτουργεί προς όφελός σας.

Οι έρευνες το επιβεβαίωσαν: Να γιατί πρέπει να ξυπνάμε νωρίς

Όπως βλέπουμε λοιπόν, το να ξυπνάς νωρίς μπορεί να σου δώσει πολλά οφέλη, αλλά ίσως το μεγαλύτερο είναι η ψυχική υγεία.

Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Cognitive Therapy and Research σημείωσε πως οι άνθρωποι που κοιμούνται καλά και ξυπνούν νωρίς, κινδυνεύουν πολύ λιγότερο από κατάθλιψη, ενώ εκείνοι που κοιμούνται αργότερα κινδυνεύουν πολύ περισσότερο στο να αναπτύξουν αρνητικές σκέψεις. 

Μήπως τελικά να αλλάξουμε την ώρα αφύπνισης στο ξυπνητήρι μας;

What's Next