Σημάδια της ψυχολογικής πίεσης: Πώς θα τα εντοπίσεις

Μήπως έχεις φτάσει στο σημείο της αγχώδους διαταραχής αλλά δεν μπορείς να αντιληφθείς τα συμπτώματα;
Σημάδια της ψυχολογικής πίεσης: Πώς θα τα εντοπίσεις

Της Σόφης-Τζίνας Προίσκου

Έχεις φτάσει ποτέ σε σημείο νευρικού κλονισμού λόγω της έντονης καθημερινότητας που βιώνεις;

Υπάρχουν τα σημάδια που δεν πρέπει να θεωρήσεις ελάσσονος σημασίας. Σημάδια που οφείλεις να αναγνωρίζεις ώστε να τα αποφύγεις.

Η έντονη καθημερινότητα, η οποία χαρακτηρίζεται από ιλιγγιώδεις ρυθμούς και σε παρασέρνει στο πέρασμά της, με τις ατελείωτες ώρες δουλειάς και ο όγκος των υποχρεώσεων που πρέπει να φέρεις εις πέρας σε οδηγούν στο να φτάσεις τον εαυτό σου σε ένα σημείο που δεν αντέχει άλλο.

Όλα αυτά τα συμπτώματα κόπωσης προτού σε εξουθενώσουν σου… χτυπούν την πόρτα με την εκδήλωση διαφόρων ειδών ψυχοσωματικών συμπτωμάτων τα οποία προκύπτουν έπειτα από μια πολύ στρεσογόνα κατάσταση.

Ποια είναι όμως αυτά τα σημάδια;

Η έντονη ταχυπαλμία

Οι παλμοί της καρδιάς ενός φυσιολογικού ανθρώπου που δεν αντιμετωπίζει κάποιου είδους καρδιακό πρόβλημα, κυμαίνονται από 60 έως 100 το λεπτό  σε φυσιολογική κατάσταση. Αν, όμως, οι χτύποι αυτοί της καρδιάς μέρα με την μέρα αυξάνονται τότε θα πρέπει να ανησυχήσεις πως κάτι δεν κάνεις καλά. Μήπως αντιμετωπίζεις καταστάσεις έντονου άγχους;

Αϋπνία

Αν ο ύπνος σου πλέον γίνεται εφιαλτικός βράδυ με το βράδυ και κοιμάσαι ελάχιστες ώρες λόγω μιας έντονης ψυχολογικής κατάστασης που βιώνεις και η οποία σε καταβάλλει τότε αυτό είναι από τα βασικά συμπτώματα ότι το άγχος σε έχει κυριεύσει.

Σημάδια της ψυχολογικής πίεσης: Πώς θα τα εντοπίσεις

Έλλειψη συγκέντρωσης

Επειδή ο εγκέφαλός μας λαμβάνει εκατοντάδες εντολές και διαχειρίζεται πολλά πράγματα ταυτόχρονα, όταν σε πιάσει κρίση άγχους, όλα αυτά τα οποία είναι προγραμματισμένα να τα εκτελεί το μυαλό μας γίνονται μεμιάς κουβάρι.

Οι σκέψεις υπάρχουν στο μυαλό σου μπερδεμένες και δεν μπορείς με τίποτα να τις βάλεις σε τάξη. Ξεκίνα εκείνη την στιγμή να παίρνεις βαθιές ανάσες και ξεκίνα να μετράς.

Ημικρανίες

Τα σημεία στα οποία εκδηλώνεται κυρίως το άγχος είναι το κεφάλι, ο αυχένας και οι ώμοι. Αν νιώθεις μόνιμα κουρασμένη, χωρίς ενέργεια και παρατηρείς ότι ο πονοκέφαλος παραμένει τότε θα πρέπει οπωσδήποτε να το αντιμετωπίσεις με οποιονδήποτε τρόπο.

Το πιο απλό πράγμα πάντως είναι να πας μια βόλτα σε όποιο μέρος σε ευχαριστεί.

Φόβος πως όλα θα πάνε στραβά

Το άγχος έχει τη δυνατότητα να γιγαντώνει στο μυαλό μας όποια αρνητική σκέψη και φόβο είχαμε καλύψει.

Αν οι αρνητικές σκέψεις κατακλύζουν το μυαλό σου και δεν μπορείς να σκεφτείς τίποτα θετικό επιβάλλεται να βρεις τρόπους διαφυγής, κάνοντας ό,τι πραγματικά σε ευχαριστεί και με τις θετικές σκέψεις σύμμαχό σου.

What's Next